W dniu 19 maja 2025 roku w klasie 8C odbyła się lekcja otwarta fizyki na temat: Jak powstają obrazy w soczewkach skupiających? Lekcja miała na celu nie tylko wykazanie się wiedzą, ale rozwijanie umiejętności analitycznych u uczniów.
Uczniowie poprzez doświadczenia mieli możliwość skonfrontowania teorii z praktyką i przystąpili do tego zadania z niezwykłym zaangażowaniem. Przy użyciu skonstruowanego z kartonu „projektora”, soczewek i latarki tworzyli obrazy, dokonywali pomiarów i zbierali dane do dalszych obliczeń i analiz. Lekcja fizyki była początkiem korelacji międzyprzedmiotowej, bowiem wyniki otrzymane w trakcie doświadczeń zostały wykorzystane na lekcji matematyki. Uczniowie klasy 8C dokonali obliczeń, przeanalizowali wyniki i wyciągnęli wnioski.
„Mówisz mi, a ja zapominam, uczysz, a zapamiętuję, angażujesz mnie, a ja się uczę.”
Idąc za przykładem Alberta Einsteina aktywizujemy uczniów naszej szkoły, aby nauczyli się jak najwięcej.
„Mówisz mi, a ja zapominam, uczysz, a zapamiętuję, angażujesz mnie, a ja się uczę.”
Idąc za przykładem Alberta Einsteina aktywizujemy uczniów naszej szkoły, aby nauczyli się jak najwięcej.