Wszystkie klasy ósme uczestniczyły we wrześniu w wycieczce edukacyjnej do Warszawy. Zwiedzano miejsca wydarzeń, o których czyta się w lekturze szkolnej „Kamienie na szaniec” Aleksandra Kamińskiego.
WYCIECZKA DO WARSZAWY, JAK KAMIENIE RZUCONE NA SZANIEC”
Uczestnicy wycieczki mieli możliwość przybliżenia trudnych treści historycznych , związanych z historią II wojny światowej, a szczególne z Akcją pod Arsenałem.
Duże wrażenie na uczniach zrobiły:
Aleja Szucha – mauzoleum walki i męczeństwa, dawna siedziba Gestapo, w której przesłuchiwany był Jan Bytnar, ps.”Rudy”.
Muzeum Więzienia Pawiak, w którym wysłuchano fragmentów listów-wspomnień więzionych Polaków.
Pomnik Mikołaja Kopernika na Krakowskim Przedmieściu - tu przypomniano o akcjach Małego Sabotażu „Szarych Szeregów”.
Uczniowie zwiedzili również Cmentarz Powązki Wojskowe. Szczególnie zwrócili uwagę na miejsce pochówku Alka, Rudego i Zośki, gdzie zapalili symboliczne znicze. W tym miejscu poznali tez historie wielu innych znanych Polaków, którzy zginęli za Ojczyznę.
Wycieczka, która łączy elementy historii, języka polskiego i wiedzy o kulturze może być przykładem lekcji patriotyzmu. Uczniowie chętnie biorą udział i mogą aktywnie poznawać historię Polski.
Pomysłodawcami takiej formy edukacji są wychowawcy klas ósmych.
Uczestnicy wycieczki mieli możliwość przybliżenia trudnych treści historycznych , związanych z historią II wojny światowej, a szczególne z Akcją pod Arsenałem.
Duże wrażenie na uczniach zrobiły:
Aleja Szucha – mauzoleum walki i męczeństwa, dawna siedziba Gestapo, w której przesłuchiwany był Jan Bytnar, ps.”Rudy”.
Muzeum Więzienia Pawiak, w którym wysłuchano fragmentów listów-wspomnień więzionych Polaków.
Pomnik Mikołaja Kopernika na Krakowskim Przedmieściu - tu przypomniano o akcjach Małego Sabotażu „Szarych Szeregów”.
Uczniowie zwiedzili również Cmentarz Powązki Wojskowe. Szczególnie zwrócili uwagę na miejsce pochówku Alka, Rudego i Zośki, gdzie zapalili symboliczne znicze. W tym miejscu poznali tez historie wielu innych znanych Polaków, którzy zginęli za Ojczyznę.
Wycieczka, która łączy elementy historii, języka polskiego i wiedzy o kulturze może być przykładem lekcji patriotyzmu. Uczniowie chętnie biorą udział i mogą aktywnie poznawać historię Polski.
Pomysłodawcami takiej formy edukacji są wychowawcy klas ósmych.