menu

Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne -uczeń

2020-04-19 20:45:46 (ost. akt: 2020-05-21 09:26:54)

Jak się uczyć? Zasady efektywnej nauki.
1. Przewietrz pokój, w którym będziesz się uczył.
2. Kontroluj temperaturę. Zbyt wysoka temperatura nas rozleniwia.
3. Zrób porządek w pokoju i na biurku.Oczywiście nie wyciągaj teraz papierów z szuflad, żeby je poukładać. Nie zaczynaj też oglądać starych pamiątek. To zgubne! Posprzątaj tylko to, co znajduje się na wierzchu, co rozprasza Twój wzrok.
4. Rozpisz, czego musisz się nauczyć i ile chcesz, żeby zajęło Ci to czasu. Jeżeli tego nie zrobisz, możliwe, że Twoja nauka będzie rozciągać się w nieskończoność.
5. Przygotuj kartkę, na której będziesz zapisywać przychodzące Ci do głowy zadania i myśli.Po to byś nie rzucał się do innych zadań podczas nauki.
6. Jedz dobrze, ale nie przejadaj się.Twój mózg ma się koncentrować na nauce, a nie na trawieniu.
7. Nie jedz zbyt wielu słodyczy.Cukier powoduje przypływ energii, ale później jej gwałtowny spadek, który może zakończyć Twoją naukę.
8. Pij wodę.Bez niej już po chwili poczujesz się ospały.
9. Ucz się przy naturalnym świetle,a po zmroku przy żarówkach o ciepłej barwie.
10. Siedź prosto, przy biurku. Nie zbliżaj się do pozycji leżącej, bo zaśniesz. W łóżku to pewne!
11. Ustaw czasomierz i rób sobie przerwy. Podobno najwięcej zapamiętujemy przez pierwsze i ostatnie 15 minut zajęć. Tak samo jest z uczeniem się. Dobrze uczyć się przez 30-45 minut. Potem zrób sobie 5-15 minutową przerwę.
12. Ruszaj się!Ruszaj się w trakcie przerwy, by pobudzić krążenie. Wystarczy kilka prostych ćwiczeń: wymachy rąk, przysiady, pajacyki. Po niewielkim wysiłku wraca się do nauki z większą ilością energii.
Powodzenia!:-)


Zajęcia korekcyjno - kompensacyjne

Dla kogo są zajęcia korekcyj no - kompensacyjne

* Krzyżówka z ó - u
* Wyrazy z ch i h
* Wyrazy z rz - z
* Bocian od grafomotoryka
* Ćwiczenie na koncentrację
* Ćwiczenie na koordynację wzrokowo - ruchową
* Kolorowe dyktando graficzne
* Grafomotoryka
* Grafomotoryczne kółka

Terapia logopedyczna
to zamierzone oddziaływania naprawcze, ukierunkowane na usunięcie nieprawidłowych zjawisk logopedycznych, takich jak: nieprawidłowości w rozwoju mowy czy zaburzeń komunikacji językowej oraz ich konsekwencji psychologicznych, pedagogicznych, społecznych. Podejmowane w ramach terapii logopedycznej oddziaływania naprawcze mają na celu:
* usuwanie zaburzeń mowy
* przywracanie mowy w przypadku jej utraty
* podnoszenie poziomu sprawności językowej /rozwijanie kompetencji językowych i komunikacyjnych u dzieci z różnymi deficytami rozwojowymi/
* nauczanie mowy, która się nie wykształciła
* usuwanie trudności w nauce czytania i pisania.

* Utrwalanie głosek syczących
* Utrwalanie głosek szumiących
* Ćwiczenia językowe
* Ćwiczenia wspierające mowę
  • Dzwonki
  • Certyfikat uznania
  • Certyfikat Akademii Bezpiecznego Puchatka
  • Certyfikat Codeweek